Μαθαίνοντας κοινωνικές δεξιότητες σε παιδιά με αυτισμό
Τα άτομα στο φάσμα του αυτισμού έχουν αδυναμία στην
:
α) κατανόηση των νοητικών καταστάσεων των άλλων («τύφλωση του νου»).
β) επεξεργασία και εύρεση συνολικού νοήματος από διαφορετικές πληροφορίες που
αφορούν ένα πλαίσιο (αδύναμη κεντρική συνοχή).
Οι κοινωνικές ιστορίες στοχεύουν όχι μόνο στο να αναπτύξουν τα άτομα με αυτισμό
κατάλληλες κοινωνικές δεξιότητες αλλά και στην ανάπτυξη της κοινωνικής
κατανόησης. Στόχος των κοινωνικών ιστοριών είναι να
μοιραστούν πληροφορίες σχετικά με: το «πότε», το «που» λαμβάνει μια κατάσταση
χώρα, «ποιος» εμπλέκεται, «που» συμβαίνει και «γιατί».
• Που μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια κοινωνική ιστορία;
Κοινωνικές ιστορίες μπορούν να
χρησιμοποιηθούν για να εισάγουν αλλαγές και νέες ρουτίνες στο σχολείο, αλλά και
στο σπίτι, για να εξηγήσουν τα αίτια της συμπεριφοράς των άλλων και να διδάξουν
κοινωνικές δεξιότητες.
1. Προετοιμάζουν το
παιδί για νέα γεγονότα και εμπειρίες, π.χ., οικογενειακές διακοπές, επίσκεψη
στον γιατρό
2. Για να του διδάξουν μια θετική συμπεριφορά, π.χ.
ψώνια με την μαμά στο σούπερ μάρκετ
3. Για να του διδάξουν μια νέα δεξιότητα, π.χ.
δεξιότητα αυτόνομης διαβίωσης.. Πώς να πλύνει τα χέρια του
4. Διδάσκουν συγκεκριμένες κοινωνικές και επικοινωνιακές
δεξιότητες.
5. Θα βοηθήσει στη διαχείριση της αλλαγής.
6. Μειώνουν το άγχος.
7. Βοηθούν στη διαχείριση επαναλαμβανόμενες
συμπεριφορές.
8. Βοηθούν να αντιμετωπίσουν τα σχολικά
προγράμματα.
- Στην διεύθυνση http://www.child-behavior-guide.com/…/free-social-stories-0… θα βρείτε την κοινωνική ιστορία με τίτλο «Πηγαίνοντας στο μανάβικο».
- Στην ιστοσελίδα του Ε.Θ.Μ.Α του Γενικού Νοσοκομείου Παίδων Αθηνών παρατίθενται δύο κοινωνικές ιστορίες της κ. Μαυροπούλου : "Πώς συμπεριφέρομαι στην κυρία μου", "Πώς μπορώ να μιλάω στην τάξη". http://www.autismhellas.gr/el/Didaskalia.aspx
- · Χρήσιμο υλικό θα βρείτε επίσης στο eva-edu.gr, όπου η μητέρα της Εύας σε συνεργασία με την κ.Κουπίδου Ψυχολόγου/Ειδικής Παιδαγωγού δημιούργησαν ένα αξιοθαύμαστο βιβλίο "με αφορμή την αντιμετώπιση ποικίλων κοινωνικών, γνωστικών, συναισθηματικών και συμπεριφορικών καταστάσεων που προέκυπταν κατά καιρούς στην καθημερινότητα της Εύας κυρίως στο σχολικό αλλά και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον της."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου