Με τον όρο σχολική ετοιμότητα εννοούμε ότι το παιδί κατέχει ένα
συγκεκριμένο γνωστικό, κινητικό και
κοινωνικο-συναισθηματικό επίπεδο.
O νηπιαγωγός αλλά και οι γονείς χρειάζεται να παρατηρήσουν αν το
παιδί:
·
Ξεχωρίζει το δεξί από το αριστερό
·
Αναγνωρίζει τα σχήματα
·
Αντιλαμβάνεται ποσότητες (λίγο, πολύ)
·
Έχει οπτική και ακουστική μνήμη
·
Είναι υπερκινητικό
·
Ξεχωρίζει τα χρώματα
·
Ακολουθεί κανόνες
·
Διηγείται μια απλή ιστορία
·
Κρατάει σωστά το μολύβι
·
Απαντάει σε ερωτήσεις
·
Χρησιμοποιεί το ψαλίδι
Αν εντοπιστούν κάποιες από τις παραπάνω δυσχέρειες χρειάζεται το
παιδί να οδηγηθεί σε έλεγχο. Η αξιολόγηση πραγματοποιείται από διεπιστημονική
ομάδα, η οποία στελεχώνεται από ειδικό παιδαγωγό, παιδοψυχολόγο, λογοθεραπευτή,
αναπτυξιολόγο και οφθαλμίατρο.
Η περιγραφική έκθεση που θα ακολουθήσει από τους ειδικούς θα δείξει
αν το παιδί χρειάζεται στοχευμένη παρέμβαση προκειμένου να αποκτήσει τις κατάλληλες
δεξιότητες για να φοιτήσει στην Α΄δημοτικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου