6

6

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017


Φωνολογική ενημερότητα: Τι φταίει και το παιδί μου δυσκολεύεται στην ανάγνωση;
                

Η φωνολογική ενημερότητα είναι απαραίτητη δεξιότητα προκειμένου το παιδί να διαβάζει και να γράφει σωστά. Χρειάζεται, δηλαδή, να κωδικοποιεί και να κατανοεί τα φωνήματα, τις συλλαβές, τις λέξεις και αργότερα τις προτάσεις και ολόκληρο το κείμενο. Όταν παρατηρηθεί πως ένα παιδί «κομπιάζει» κατά την ανάγνωση ή/και δυσκολεύεται στην ανάκληση και επεξεργασία των λέξεων, τότε μάλλον υπάρχει ο παράγοντας των αναγνωστικών δυσκολιών που ευθύνεται για αυτό.

Μάλιστα, από την ηλικία των 3 ετών όταν το παιδί μαθαίνει τραγουδάκια και ποιήματα, μπορεί να μας προβληματίσει το γεγονός ότι δυσκολεύεται να τα μάθει.

Έτσι, μπορούμε να ενισχύσουμε με καρτέλες ανάγνωσης αλλά με άλλες ασκήσεις την κατάκτηση της φωνολογικής ενημερότητας. Ενδεικτικά:

  • ·        Σε επίπεδο φωνήματος για να εξασκηθεί στο «δ» ζητάμε να διαβάσει τις συλλαβές: δο, δα, δε, δυ, διο, δαυ κ.τ.λ.

  • ·        Σε επίπεδο λέξης για να εξασκηθεί στο «δ» ζητάμε να διαβάσει τις λέξεις: δόρυ, δάσος, δέντρο, δέμα κ.τ.λ.

  • ·        Ζητάμε να χωρίσει μια λέξη σε φωνήματα: κ-ο-τ-α, σ-κ-υ-λ-ο-ς κ.τ.λ.

  • ·        Ζητάμε να χωρίσει μια λέξη σε συλλαβές: κο-τα, σκυ-λος, πο-δη-λα-το κ.τ.λ.


Καθώς χωρίζει τις συλλαβές μπορούμε να ζητήσουμε σε κάθε συλλαβή να χτυπάει παλαμάκια καθώς διαβάζει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου