6

6

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018

Εξάσκηση στην παραγωγή γραπτού λόγου



Οι μαθητές με δυσλεξία έχουν συνήθως αρκετές ιδέες στο μυαλό τους αλλά δυσκολεύονται να τις εκφράσουν. Νομίζουν ότι δε μπορούν να γράψουν ολοκληρωμένη έκθεση, όμως στην πραγματικότητα αυτό γίνεται γιατί θέλουν μια καθοδήγηση. Χρειάζονται έναν ειδικό να βάλει σε σειρά τη σκέψης τους και να ενισχύσει τη φαντασία τους. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

1) Δίνουμε ανάλογα με το θέμα καθοδηγούμενες ερωτήσεις και ζητάμε να τις απαντήσει. Για παράδειγμα σε έκθεση με θέμα «Επίσκεψη στο λούνα παρκ» δίνουμε τις παρακάτω ερωτήσεις.





2)Αφού τις απαντήσει δίνουμε ένα σχεδιάγραμμα με εμφανή τα όρια των παραγράφων και των θεματικών ενοτήτων τους. Αυτό βοηθάει να εξασκηθεί ο μαθητής μέσα σε εμφανή όρια παραγράφου χωρίς να αφήσει σειρές. Αυτό το οπτικό βοήθημα ενισχύει την ικανότητα του μαθητή να χωρίζει παραγράφους αλλά και να γράφει περισσότερο, αφού συχνά ο γραπτός λόγος είναι φτωχός.

Tip: Προσαρμόζουμε το επίπεδο δυσκολίας ανάλογα με την ηλικία και το βαθμό ανταπόκρισης του μαθητή. Είναι σημαντικό αρκετά να τον ενθαρρύνουμε συνέχεια, ώστε να μη σταματήσει η προσπάθεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου